Let the adventure begin! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Lizzy & Steffi - WaarBenJij.nu Let the adventure begin! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Lizzy & Steffi - WaarBenJij.nu

Let the adventure begin!

Door: Steffi & Lizzy

Blijf op de hoogte en volg Lizzy & Steffi

05 Februari 2014 | Griekenland, Athene

Daar zitten we dan. Op een gezellig schommelbankje in een hostel in Athene. Want eindelijk... Ons Erasmus avontuur is begonnen! En hoe! Gisteren zijn we bijna meteen vanuit het vliegveld doorgegaan naar een feestje waar veel eerste semester Erasmus studenten waren. We konden wel een anti-stress omgeving gebruiken, want we hadden wat gedoe met onze koffers op het vliegveld. In plaats van 2x 15kg, bleek dat we maar 1x 15kg mee mochten nemen. Oeps.. Gelukkig mochten we tegen het online tarief bijboeken. Fijn, Transavia! En op het moment dat het er echt op aan komt, is afscheid nemen ook niet altijd even makkelijk. Maar met in ons achterhoofd dat we een ontzettend toffe tijd tegemoet gaan, zijn we met een lach het vliegtuig ingestapt. En zo verschenen we ook op ons eerste feestje.

Het principe bij het huisfeestje van gisteren was als volgt: Je neemt zelf een paar blikjes bier (Heineken, jawel!) mee naar een appartement en kletst erop los. Iedereen is erg vriendelijk en open naar elkaar, en in meer of mindere mate prettig gestoord. Heel leuk om te ervaren! Ook cool om te zien hoe die Erasmus studenten van het eerste semester een echte familie zijn geworden. Hopelijk (& waarschijnlijk haha) gaat dat bij ons ook zo worden!

Die nacht bracht onze lieve buddy Maria, die ons ook opgehaald had van het vliegveld, ons weer naar het hostel. Echt een super lieve en spontane meid, waarmee we nog veel plezier gaan beleven denk ik zo! Op de vraag of mensen hier fietsten, antwoordde ze trouwens: "Well they do.. but they get killed!" haha.. Geen gefiets voor ons dus voorlopig!

Vandaag hebben we op ons gemak wat rondgehobbeld in de stad. We zijn onder andere al naar het Angora park geweest; een park vol overblijfselen uit de oudheid. Erg cool om te zien! Ook hebben we sinaasappel bomen gezien en stiekem sinaasappeltjes geproefd.. BLEGHHH die waren zuur en bitter zeg, better luck next time!

Tot slot: Natuuuurlijk, zijn we ook al een keer verkeerd gegaan met de metro! Daardoor kwamen we niet uit bij ons hostel, maar bij de uni! Misschien willen we onbewust gewoon heel hard studeren ofzo... haha, don't think so!

Tot de volgende keerrr allemaaal, wij gaan nog eventjes lekker genieten voordat de intro begint!

Xxx Lizzy & Steffi

• 05 Februari 2014 - 16:17

Cecile:

Hey meiskes,
    Goed idee om een blog bij te houden. Heeeeeel leuk om te lezen. Jullie gaan voor, tijdens en na de intro genieten!!! Zeker weten. xxxxxxx

• 05 Februari 2014 - 17:25

Dorine:

Nou dames, het klinkt lang niet slecht. Ga zo door zou ik zeggen. En....hoe is het weer eigenlijk? Gr.

• 05 Februari 2014 - 17:28

Charellebelle:

Oee super! Ook chill dat jullie een leuke buddy hebben hoor! Kijk uit naar jullie gekke avonturen damesssz^^ kus van de grote verschrikkelijke reus!

• 05 Februari 2014 - 19:14

Erica:

Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven daar in Athene.
    De eerste dag zijn jullie in ieder geval goed doorgekomen. Kijk nu al uit naar het volgende verslag.
    Zet 'm op meiden!!!!!!

• 05 Februari 2014 - 19:15

Jos Appels:

Goed begin is het halve werk meiden veel plezier daar en dat ik niks van jullie hoor ! ;-)

Groetjes : de appeltjes

• 07 Februari 2014 - 16:12

René:

Zo te horen zijn jullie goed terecht gekomen. Gelijk een feestje en de sfeer zit er meteen in daar. Een feestje helpt altijd om je goed thuis te laten voelen. Dat belooft nog wat voor jullie tijd daar. Ben benieuwd naar jullie avonturen.

Groetjes van je ouwe ome René

• 08 Februari 2014 - 15:19

Opa En Oma Timmermans:

We hebben al gezien dat je qua eten en drinken niks te kort komt en het daar goed stelt.
    Veel plezier in Athene

• 21 Februari 2014 - 19:30

Ria Van De Ven:

Hallo Steffie, van je moeder het weblog adres doorgekregen. Ik ga ook proberen om van jullie avonturen te genieten wat volgens mijn zeker gaat lukken.
    Wim en ik wensen je veel succes toe bij het studeren en veel plezier en vooral veel genieten van deze mooie tijd in een mooi Griekenland.