Tripjestijd is begonnen! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Lizzy & Steffi - WaarBenJij.nu Tripjestijd is begonnen! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Lizzy & Steffi - WaarBenJij.nu

Tripjestijd is begonnen!

Door: Steffi

Blijf op de hoogte en volg Lizzy & Steffi

07 April 2014 | Griekenland, Athene

Halloooo leuke lezerss!

Time flies when you’re having fun! Lizzy en ik zijn al weer twee maanden in Athene.. Wat gaat de tijd toch snel hier zeg! De eerste helft van de maand hebben we niet zo heel veel speciale dingen gedaan, maar dat betekent niet dat we niet hebben genoten natuurlijk. Onze dagelijkse routine zag er ongeveer als volgt uit: rond een uurtje of 10 ons warme bedje uit, een paar uurtjes naar de uni, dan even zonnen op het dakterras (één keer met een héééle verbrande rug als gevolg :s.. domdomdommm!), daarna sporten (ja we zijn goed bezig mensen!) en dan naar de kantine om het bijna nooit warme, maar prima eetbare eten te verorberen. Best een relaxte dagroutine toch? Hoewel.. om op het dakterras te komen moeten we wel eerst ons leven wagen en stiekem over drie hekken klimmen haha! Het is officieel namelijk gesloten, maar daar trekken wij ons natuurlijk niets van aan. We zijn immers niet naar Griekenland vertrokken om heel de dag binnen te zitten en niet te kunnen genieten van de zon!

Twee weken geleden zijn we met 75 man naar Thessaloniki geweest, de op één na grootste stad van Griekenland. Dat was me het tripje wel zeg! Om te beginnen vertrokken we natuurlijk te laat. Maaarr.. dit keer waren we gelukkig zo slim om zelf ook niet op tijd te zijn! Over de heenweg zouden we - als alles goed zou gaan – ongeveer 9 doen. Maar natuurlijk ging niet alles goed.. Iets over de helft werden we gestopt door de politie. Ik raakte al in de stress, want was mijn paspoort vergeten. Maar “Gelukkig” was het alleen een kapot wiel (waar de buschauffeur dus schijnbaar gewoon mee verder wilde rijden haha). De verloren tijd hebben we opgevuld met ‘jeux de boules’ met dennenappels en stenen, ‘anne-maria-koekoek’ en gezellige klets. Helemaal zo erg dus niet, een uurtje uitloop. Toen we om half 10 eindelijk aankwamen in ons hotel, was het voor iedereen duidelijk dat dit wel een extreem goed feestje moest worden. Dus begon iedereen vrijwel meteen met indrinken. Een paar glaasjes later vertrokken we naar – inderdaad – het meest geniale feestje tot nu toe! Wat een mooie avond was dat!
De volgende dag was het tijd voor een citytour, wat voor sommigen van ons vrij lastig was, aangezien grote feestjes ook voor grote katers kunnen zorgen! Het was een hele leuke stad; iets vriendelijker en relaxter dan Athene. Het is een stad die aan het water ligt, erg mooi.. En overal waar ik in het water keek zag ik enorm veel grote kwallen! Wilde stiekem net als Dori uit Finding Nemo vrolijk van kwal naar kwal springen! Toch maar niet gedaan haha..
Die avond was er een typische Griekse avond georganiseerd. En nee, hier eten ze niet om 6/7 uur: om half 12 werd ons eten (lees: vlees) pas voorgeschoteld! Dat ging er wel in natuurlijk, net als de wijn. Dit in combinatie met typisch Griekse muziek, zorgde ervoor dat de stoelen opzij werden geschoven en de sirtaki gedanst werd. Ook op de tafels!

Afgelopen weekend was het dan eindelijk zo ver: we gingen met 20 man op weg naar onze villa in Rhodos! Daarvoor moesten we de cursus Marketing of Services met 10 man vervroegd verlaten, best een grappige situatie: “Where are you going?” vroegen onze medestudenten, “To Rhodos!” zeiden wij met een big smile. Maar geen trip kan beginnen zonder een maaltijd van de kantine, dus daar zijn we eerst nog even langsgegaan :p..
Na een soepele vlucht kwamen we aan op Rhodos. Daar stond Emanuel, de eigenaar van de villa’s, op ons te wachten met een busje. Met 20 goed gezinde Erasmus studenten zat de bus helemaal vol! Onze 4 villa’s bleken net zo mooi als op de foto’s; allerlei kleuren, luxe inrichting, allemaal een EIGEN ZWEMBAD en heerlijke bedjes. Die avond hebben we in onze eigen villa’s gefeest en alvast een duikje genomen! De volgende dag hebben we gerelaxed bij onze villa’s, zijn we naar het strand geweest en hebben we een berg beklommen (op zoek naar de rest, maar nooit gevonden haha) met prachtig uitzicht als gevolg. Die avond hebben we gezellig gebarbecued; iedere villa zorgde voor een grote salade voor iedereen en voor zijn eigen vlees. Dat was een erg geslaagde avond!
Zaterdag was de tripjes dag; we hebben 4 autootjes gehuurd en daarmee zijn we naar zowel Rhodos Old Town als Lindos geweest. De oude stad Rhodos was erg leuk om te zien: hele gezellige, oude straatjes (met heel veel souvenirwinkeltjes) en een mooie stadsmuur eromheen. Ook de haven was mooi. Na een pita, zijn we op weg naar Lindos gegaan. Dit wordt ook wel het Santorini van Rhodos genoemd. Het uitzicht op deze stad was beautiful en de baai erachter was nog adembenemender (zie foto’s)!
’s Avonds hebben we een erg gezonde Griekse salade gemaakt (tomaten, paprika, komkommer, ui, lichte en donkere olijven, oregano, peper, zout en niet te vergeten: fèta) en hebben we wat minder gezonde tzaziki saus met bijbehorend pitabrood gegeten. Yumyummm!
Aangezien ik in een villa zat met niet-Sporgilou mensen (Anna, Ola, Phili en Fatima; erg gezellige meiden), ben ik deze avond maar eens een kijkje gaan nemen in de witte “sporgilou” villa. Daar hebben we gezellig gekletst, totdat Flo het geweldige idee had om verstoppertje in het donker te doen! We hadden de villa zo verduisterd, dat je serieus je eigen handen niet meer kon zien. Dit leidde tot groep 8 spooktocht taferelen: we zijn ons een paar keer helemaal kapot geschrokken! Maar wat hebben we lol gehad zeg! Mensen die zich op keukenkastjes (ja erop), in hele hoge kasten, in de openhaard of gewoon staand in de keuken verstopten en dan ook nog eens rondbewogen.. Scaaryyyy!
Volgende ochtend was het opruim-tijd. Daarna hebben we met zijn vieren nog een strandwandeling gemaakt en bij een suuuperschetig Grieks visrestaurantje gegeten. Dat was echt de kers op de taart! Helaas was het vervolgens al weer tijd om naar huis te gaan.. Met onze laatste energie zijn Arnold en ik vanaf de metro naar de kantine gerend om nog snel wat voedsel te scoren, met resultaat! We waren nét op tijd haha! De perfecte afsluiting van onze trip :).

Heel veel liefs en knuffels,

Steffi

Ps. Ohja; volgend weekend gaan we naar Zakynthos en de week erna naar Santorini!

• 07 April 2014 - 15:40

Marleen:

Eindelijk weer een stukje :D En klinkt echt super chill allemaal zeg!! En leuk geschreven! Ik ben iig jaloers haha.

• 07 April 2014 - 21:38

Rene:

foto's met innige omhelzingen, feestjes met lekker veel drank, bezoek aan mooie plaatsen,feestjes met lekker veel drank, fijne mensen ontmoeten, feestjes met lekker veel drank, mooi weer terwijl de zomer nog moet beginnen, feestjes met lekker veel drank, nog veel uitstapjes in het verschiet, feestjes met lekker veel drank, karaoke durven te doen door de lekkere drank, feestjes met lekker veel drank, nog iets maar dat is me ontschoten.........euh.........o ja: studeren, feestjes met....(nou ja, dat weten we inmiddels wel) een ding:.... vergeet niet terug te komen!!!!!!

• 07 April 2014 - 21:41

Steffi's Moeder:

Wat hebben jullie het toch goed zeg! Maar het is jullie van harte gegund. Vergeet af en toe niet dat je daar ook nog studeert, ha, ha.

• 08 April 2014 - 18:47

Cecile Felix:

JeeJ! EINDELIJK weer een update ;)
    Je kunt altijd nog journalistiek gaan studeren! Echt leuk geschreven.
    Jullie zullen wel hard aan die twee weken paasvakantie toe zijn.......
    Knuffels uit Schinveld

• 09 April 2014 - 12:23

Steffi:

Wij vinden het echt superleuk om jullie reacties te lezen, dankjulliewelll :D!!