Eén maand uit het leven van een Erasmus student! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Lizzy & Steffi - WaarBenJij.nu Eén maand uit het leven van een Erasmus student! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Lizzy & Steffi - WaarBenJij.nu

Eén maand uit het leven van een Erasmus student!

Door: Steffi

Blijf op de hoogte en volg Lizzy & Steffi

01 Juni 2014 | Griekenland, Athene

Yasas lieve lezers,

Ook al was onze laatste blog een maand geleden, wat hebben we ENORM veeeeel meegemaakt! Heel moeilijk om ergens te beginnen, maar laat ik dat toch maar proberen.

Papa en mama zijn op bezoek geweest :D! Heel leuk om hun weer te kunnen knuffelen en hen te laten zien waar ik nu al die tijd uitgehangen heb. We hadden supermooi weer en hebben een week heerlijk genoten van Griekenland en elkaar. Allebei vonden ze het een erg leuke stad! En papa kon er maar niet over uit dat de metrostations zó schoon waren. Daarnaast hebben we ook nog het nabijgelegen eilandje Aegina bezocht, waar we een dagje rond gescooterd hebben; erg leuk om papa en mama na al die jaren weer samen op een scooter te zien, haha!

Na hun vertrek hoefde ik niet lang te treuren, want de volgende dag was het tijd voor de Crete Trip: 4 dagen lang met 400 Erasmus studenten vanuit heel Griekenland feesten, genieten en op het strand chillen! Het feest begon al tijdens de 7 uur durende boottocht richting Kreta; er was een disco, waar we tot in de vroege uurtjes gepartyd hebben.

Eenmaal aangekomen, zijn we eerst naar Matala (ook wel hippie village genoemd, helemaal mijn ding dus haha) geweest. Daar hadden ze, naast grotten en een prachtige rots om vanaf te springen, echt zó’n cool Hakuna Matata barretje! Ik was helemaal verliefd! De dag daarna hebben we Knossos bezocht; de plaats van koning Minos en het labyrinth van de Minotaurus. Voor sommigen was de rondleiding daar misschien wat saai, maar ik werd super enthousiast omdat ik allemaal dingen herkende van m’n Grieks/Latijn/KCV boeken hihi.. Verder hebben we die dag in Heraklion de enormste pita ever op; er zat echt een heel bord frietjes in die pita, man!

Genoeg over onze culturele activiteiten in Kreta, ook hebben we een aantal super awesome feestjes mee mogen maken. Zo hebben we het, van oh oh Cherso beroemde, Star Beach bezocht, waar ik na 5 minuten natuurlijk al door mijn geliefde huisgenoot Riku in het water gebonjourd werd.. Wat die avond nog beter maakte, was de frikandel in de Hollandse snackbar daar, dat was lang geleden zeg! Een ander bijzonder geslaagd feestje was de beach party op de laatste dag, waar ik op een of andere manier zelfs nog achter de draaitafel terecht gekomen was, hahaha.

Maar ook daarna hoefde ik me niet lang te vervelen, want twee weken daarvoor had ik nog snel even besloten om Ilsch in Cyprus op te gaan zoeken! Jut en Jul na 5 maanden weer herenigd, wat was dát leuk zeg! Echt een van de leukste tripjes so far; heerlijk bijgekletst, de rots van afrodite bezocht, veel uit eten geweest, op het prachtige Nissi beach gechilld om daarna van een 12 m hoge rots af te springen, gefeest in Ayia Napa tot we er (om half 7 ’s ochtends) bij neervielen, gepartyd @ Guaba beach bar en “even wat geld gepind daar” (45 min lopen #shock) en tot slot een prachtige boat trip met andere Erasmi van daar gedaan! En toen was het weer tijd om naar huis te gaan  ..

Gelukkig kwamen een week later Rob, Lizzy’s kleine broertje en Charelle, mijn kleine grote zus, naar Griekenland toe. Knuffeltime! Na een emotioneel ontvangst, konden we gaan genieten van Athene. Dat betekent; Acropolis, Lycabethus hill, Monastiraki & Syntagma square en een dagje strand. Voor Charelle en mij betekende dat ook: SHOPPEN :D! En heerlijk bijkletsen met een wijntje en good food erbij. We hebben echt een toptijd gehad samen en Lizzy en haar broertje ook!

Lizzy was namelijk ook jarig op 25 mei, toen Rob er was. Ja, deze mooie dame werd al weer 22 jaar! Dit hebben we goed gevierd met ongeveer 40 Erasmus mensen op ons balkon. Ook al verwachtte ze helemaal niets, natuurlijk hadden we wat surprises voor haar geregeld; slingers, frietjes in plaats van een taart met kaarsjes (aangezien ze daar dol op is!), een malteser taartje als ontbijt (de snoepjes, niet de hondjes haha) en zelfs nog wat cadeautjes! En als kers op de taart vloog Anna’s haar in brand bij het lang-zal-ze-leven zingen haha!

Nu al deze gekkigheid van tripjes en feestjes over is, en ook onze laatste les er alweer opzit, is het dan toch tijd geworden voor wat serieuzere zaken. Jaja, er gaat gestudeerd worden de komende twee weken! Dan is er nog een goodbye/party trip naar Mykonos gepland, en daarna komen we alweer naar huis. Het begint te korten, so see you soon peops!

Knuffelsss,

Steffi

• 01 Juni 2014 - 14:47

Cecile Felix:

Blijft leuk die verslagen van jullie!! Veel "activiteiten" altijd. Heel veel succes met studie en tentamens de komende tijd. Weet zeker dat dat dik in orde gaat komen. Hier tellen we nu toch wel de dagen af tot Lizzy weer thuis komt. Bij het afscheid op Schiphol ging het wonderwel qua emoties maar bij het denken aan de terugkomst schieten de tranen me al in de ogen......... Het wordt echt tijd om naar huis te komen Lizzy!! Knuffels voor jullie allebei

• 02 Juni 2014 - 09:41

Rene:

nog een paar (leuke) weken. Geniet ervan! want het "keiharde" studentenleven staat hier weer op jullie te wachten. Terug in je eigen vriendenschare, terug op je eigen stekkie, je masters die ligt te wachten, Nijmegen town met al zijn bekende uitgaansgelegenheden, ook hier wordt het echt zomer, kortom: het gaat even wennen zijn.

peops