Eat, sleep, rave, repeat! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Lizzy & Steffi - WaarBenJij.nu Eat, sleep, rave, repeat! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Lizzy & Steffi - WaarBenJij.nu

Eat, sleep, rave, repeat!

Door: Steffi

Blijf op de hoogte en volg Lizzy & Steffi

22 Februari 2014 | Griekenland, Athene

Hallo allemaal!

Woooow, wat is het al weer lang geleden dat we geblogd hebben, en wat hebben we in die tussentijd veel meegemaakt! Twee weken geleden is de introductie namelijk begonnen, een week waarin we alle mensen van onze universiteit hebben ontmoet. Iedere dag waren er zowel culturele als feestactiviteiten (voornamelijk dat laatste eigenlijk haha), waarbij we iedereen konden leren kennen. Het vaste concept van zo’n feestavond ziet er als volgt uit; overdag vraagt iedereen rond waar de preparty gaat plaatsvinden. Net zo lang, tot er op een gegeven moment iemand zijn huis aanbiedt! Vervolgens gaat dit nieuws als een lopend vuurtje rond, waarna iedereen met zijn eigen drank rond een uurtje of 9 bij diegene langskomt. Iedereen is dus altijd welkom. Zo had ik bijvoorbeeld ook twee Nederlandse jongens uitgenodigd, die hier gewoon op vakantie waren. Zij waren erg enthousiast over onze feestjes! Dat komt omdat iedereen lekker met iedereen kletst, en omdat de drank rijkelijk vloeit, natuurlijk.

Vervolgens komt er een punt waarop iedereen het huis uitgewerkt wordt (door de student zelf, of door de politie haha wooops) en met de taxi naar Gazi, het uitgaansgebied, gaat. Vervolgens gaan we allemaal naar dezelfde kroeg om een dansje te doen, en voordat we naar huis gaan is het natúúrlijk tijd voor Pita; een soort van Griekse kebab, met tzaziki, friet, sla, tomaten en ui! Dat allemaal voor maar €2,40.. Dat is dus slechts de helft van een biertje in de kroeg. Geen reden om het aan je voorbij te laten gaan zou ik zeggen! (behalve die erasmuskilootjes dan..)

Helaas is in de eerste uitgaansnacht mijn mobiel verloren/gestolen.. Maar zo erg mis ik hem eigenlijk niet, best frappant! Toch ga ik volgende week (ik ben dus al 2 weken mobielloos) maar eens op zoek naar een nieuwe..

Een hele leuke uitgaansavond en tegelijkertijd culturele avond, was de Greek night. Dit hield vooral in; heel veel vlees, wijn en Griekse muziek. En natuurlijk hebben we ook de Sirtaki, een traditionele Griekse dans geleerd. We zijn nu dus (bijna) helemaal ingeburgerd! Vandaar dat we voortaan overal 30 min te laat zijn (precies op tijd in Griekse tijd). Ook bij de culturele daytrip (waarbij we op een of andere manier dachten dat we toch wel écht op tijd moesten zijn), kwam de bus 40 minuten te laat. Geen stress dus hier! De daytrip was erg leuk; we hebben een oud theater, het oude centrum van Griekenland en (voor het eerst) de zee bewonderd.

Ondertussen is ons huisje ook helemaal compleet; alle 14 Sporgilou Vikings (ja, zo noemen we onszelf, niemand weet hoe deze naam tot stand is gekomen) zijn er. We hebben het er super naar ons zin, omdat er altijd wel plannen zijn waar je aan mee kunt doen en omdat iedereen gewoon erg leuk is. Het is ook erg grappig om met zo veel nationaliteiten (Fins, Duits, Nederlands, Frans, Grieks, Hongaars) in één huis te zitten. Wanneer Lizzy en ik bijvoorbeeld zin hadden in een “koekie koekie koekiii!!!!”, begon onze Hongaarse huisgenoot hard te lachen. Blijkt dat “koeki” in het Hongaars het woord voor het mannelijke geslachtsdeel is, haha!

Buiten al dat genieten om, zijn we vorige week ook voor het eerst naar de universiteit geweest. Omdat dit introductielessen waren, duurden deze meestal niet langer dan 45 min. Wat opviel was dat sommige leraren erg slecht Engels spraken, en anderen heel goed. Dat sommige professoren geen idee hadden van hoe hun cursus in elkaar zat, maar gelukkig andere professoren wel. Natuurlijk is het ook hier normaal om de les 20 min later te beginnen.. wederom geen stress dus. Erg greeky allemaal! Maar daar kunnen we wel aan wennen.. Net als aan het weer: 20 graden met zon is voor ons geen enkel probleem! Wel jammer dat we niet meer op ons dakterras mogen zonnen (niemand weet waarom). Balen, dan maar meer naar het strand :p..

Groetjes en heel veel knuffels,

Steffi

• 22 Februari 2014 - 19:27

Ozcan Koylu:

Leuk om te lezen hoe jullie het daar hebben meiden! Veel plezier en studeerse natuurlijk ;-)!

Groetjes,
    Ozcan

• 22 Februari 2014 - 21:58

Grote Onvriendelijke Reus:

Hahaha van die "koekie koekie koekieee" moest ik wel even hardop lachen ;D